tiistai 13. heinäkuuta 2010

Words and repetition



Mä oon ehkä vähän outo. Jos joku ihminen on mun mielestä pikkusen ärsyttävä, niin jos se ihminen viljelee (eli siis toistaa, hokee, käyttää usein) samaa sanaa, niin se saattaa alkaa ärsyttää mua niin paljon, etten esim. halua puhua kyseisen ihmisen kanssa puhelimessa saatika olla muissakaan tekemisissä. Plus: Jos miellyttävä ihminen käyttää ärsyttävän ihmisen hokemaa sanaa usein, niin miellyttävän ihmisen miellyttävyys kärsii silmissäni huimasti. Tässä yksi esimerkki:





"No ni!?" - Jos vastaat puhelimeen kyseisellä tavalla, niin saatan iskeä sinulle luurin korvaan enkä ehkä enää vastaa, kun soitat takaisin, joten jos tähän päivään asti olet vastannut kyseisellä tavalla ja haluat olla kanssani vielä tekemisissä, niin suosittelen että vastaat sen sijaan vaikka "moi" tai "hei" tai oikeastaan ihan mitä tahansa muuta...

TAI jos koskaan sanon sinulle, että "mä en kestä kun reagoit jokaiseen mun asiaan sanomalla 'positiivista', voitko lopettaa sen?", niin se tarkoittaa käytännössä sitä, että sinun on parempi opetella jokin uusi sana.. VINKKI: jos tunnet palavaa halua sanoa joka asiaan "positiivista", niin kokeile vaihteeksi esim "hyvä" tai "kiva" .. tai oikeastaan mitä tahansa muuta.





Haluaisin paljastaa enemmänkin kyseisestä ongelmastani, mutta en vaan kehtaa, koska en tiedä onko kellään samanlaista. Mutta täähän näkyy myös muissa asioissa, jos joku sietämätön ihminen on tykännyt esim. jostain bändistä (Poets of the fall), niin mulla on voinut mennä useampi vuosi ennenkuin kyseisen bändin musiikki ei enää aiheuta mussa kiehuvaa inhoa.

Onneksi tämä toimii myös toisinpäin. Olin rakastunut tyttöön, joka sanoi aina "käydä nukkumaan" sen sijaan, että olisi sanonut minulle tutun "mennä nukkumaan". Nykyäänkin sanat "käydä nukkumaan" herättävät minussa epämääräistä lämmön tunnetta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti